en helt ny karriär

jag har på senare tid börjat göra karriär i etern. o  jag har dessvärre precis som många andra människor i början av sin stora karriär stött på lite motstånd.
det hela började med att jag anmälde mig till christer i p3´s tävling 'spik i foten', en tävling om värsta sommarjobbet.
efter redaktionen läst min målande beskrivning om hur jag dagarna i ända sitter o knappar på samma knapp varje dag, alternativt skriver exakt samma mening hela dan, samt läst om mina kroppsliga åkommor såsom ryggont som kan utvecklas till avdomning av diverse leder, träningsvärk i överarmarna och en extremt maniskt blick ringde de upp mig för att meddela att det tyckte att jag skulle vara med i tävlingen. självklart ville jag det, vem vill inte vara bitter o cynisk inför hela sverige? den stora dagen kom o jag förberedde mig hela dagen genom att verkligen känna efter hur jävligt jag hade det. när programmet väl började satt jag i en bil med några vänner. för att inte riskera att befinna oss mitt på motorvägen när jag skulle vara med parkerade vi på en mack o väntade på samtalet. vi väntade o väntade, o svettades o svettades. o dom jävlarna ringde inte! snacka om sabotörer. här har jag precis kommit till skott med min fina radiokarriär o så drar dom mig vid näsan.

men tji fick lisa från christerredaktionen som inte höll sitt löfte då jag i programmet innan lyckades med att önska en låt, samt få hela motiveringen uppläst. där har du lisa-fisa!

för er som missade min radiodebut kan ni läsa motiveringen nedan:

Min syster som jag saknat till vansinne flyttar snart hem från Peking efter ett och ett halv år där. Det betyder att vi äntligen kan göra allt det där vi brukar göra igen; dricka kaffe vid ån, ta en promenad på kvällen, äta nybakt banankaka med mjölk, citera alla filmer vi växte upp med, jaga varandra hysteriskt runt köksön, bråka om kläder vi lånat av varandra, bli jagade av en galen man i permamobil och åka en lång omväg när vi ska handla till The Thief med Infinite Mass på högsta volym.

Därför vill jag önska The Thief med Infinite Mass. För att min syster äntligen kommer hem!



nu ska jag vässa mina armbågar lite till o mejlbomba lisa-fisas arbetskamrater  i alla program, varje dag, hela dan. det gäller att göra sin röst hörd!

Kommentarer
Postat av: elin

världens bästa lillasyster!

2009-07-05 @ 05:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0