aha!

häromveckan pratade morsan stolt om min fars insats på jobbet som gett honom löneökning. jaha tänkte jag, inte visste jag att han hade så speciella uppgifter. vidare fick jag veta att han satt inne med en viss spetskompetens. jaha tänkte jag igen, inte visste jag att han hade spetskompetens. sen dess har jag börjat bli lite nyfiken på vad han gör där på jobbet egentligen, hur hans arbetsdag ser ut, vilka uppgifter han har osv. detta har gnagt lite i bakhuvet de senaste veckorna men jag har såklart inte frågat, istället har jag låtsats som om jag är fullt medveten om vad han gör om dagarna.
men igår fick jag äntligen honom att uttala sig själv i frånga utan att behöva be om det( yes!). hela situationen utveckalde sig när jag behövde hjälp med några fysikuppgifter. han avslöjde sig då direkt med att säga att han sitter heeela dagarna på jobbet o skruvar med högerhanden i luften. han demonstrerade även rörelsen för mig upprepade gånger, o jag måste säga att det är en lättnad att veta vad han gör på jobbet, hur man får löneökning o hur man gör fysik lite roligare (genom att föreställa sig honom skruva på jobbet, hela tiden, hela dan)

tack farsan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0