för att vara på den säkra sidan

min mor är en tvättäkta människokännare. och min farsa älskar vår bil. i alla år har de båda två gjort allt för att inte få en repa på dess blanka lack. under årens lopp har många faror som hotat den spegelblanka ytan dykt upp. en gång hittade min farsa till exempel tassavtryck från en katt på den, då gick han till leksaksaffären o köpte den största vattenpistolen han kunde hitta för att ge igen på den jävlen när den dök upp.
igår när jag var o handlade med min mor dök ännu ett hot upp. vi hade precis som vanligt valt den perfekt parkeringsplatsen, ingen annan bil stod i närheten. plötsligt kör en gammal saab upp o ställer sig snett framför oss. ingen fara tänkte jag, det är ju inte möjligt för bilen att smälla upp dess dörr i vår bil. men morsan tänkte annorlunda, för ur bilen kommer nämligen en surkärring o när morsan får se det byter hon genast parkeringsplats. för att vara på den säkra sidan liksom, man vet aldrig när en sån surkärring får för sig att sabotera andras bilar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0