maktfulla män

ibland har det hänt att jag vaknat upp mitt i natten stortjutandes, sträckt mig efter isbjörnen, kramat honom hårdare än vanligt, och sen somnat om.
detta har var jag kan minnas hänt två gånger det senaste året, och det råkar vara så att båda händelserna har en gemensam nämnare; maktfulla män, som beter sig som svin såklart. klassiskt liksom.

första gången utspelade sig drömmen i kina. min syster hade precis flyttat dit o fått jobb på ett risfält. ett hård och skoningslöst yrke, hon spenderade hela dagarna på ett blött risfält, iklädd en stor kineshatt och solens starka strålar i stekades i nacken. hennes rygg var som Quasimodos och brännan var inte direkt snygg. hennes chef var en fet kines som behandlade henne som skit, o en dag körde han över henne, med en bil. vad han nu fick den ifrån? jag vaknade iallafall av mina egna hulkningar.

den andra gången var det jag själv som var huvudpersonen. det var första dagen på mitt framtida sommarjobb, chefen skulle precis ge mig mina allra första arbetsuppgifter, en lista på saker att göra på ett vitt a4. han sträckte fram det till mig, och jag började sträcka ut handen för att ta emot det. när mina fingrar precis ska snudda vi papperskanten rycker han pappret ifrån mig, hånskrattar mig i ansiktet och säger; mohahah, vi har inget jobb till dig, så stick!
jag ger honom en fetingutskällning förstås, går ut därifrån med hedern i behåll, lägger mig på marken o börjar hulka. sen vaknar jag av mina egna hulkningar

jag ser verkligen fram emot första dagen på jobbet nu.

Kommentarer
Postat av: Erik

Maktfull, haha ;)

2009-05-25 @ 23:01:08
URL: http://nilssonerik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0