Inskriven!

Pusselbitar börja falla på plats här. Jag har nu ett fransk bankkonto, bankkort och givetvis ett franskt checkhäfte. Veckans fokus har varit att försöka skriva in sig på kurser. Det har inte varit lätt, den franska administrationen lever upp till sitt rykte. Schemat för kurserna som börjar nästa vecka är ännu inte fastställt, vilket har försvårat processen för mig en aning. Jag vet dock av erfarenhet att även om det kan vara oerhört krångligt och omständigt att genomföra saker här så är allt möjligt. Alla regler går komma runt, det gäller bara att luska ut vägen. Därför har jag under veckan gjort en liten tour de france för att snacka med alla som möjligtvis vet något om kurserna som börjar nästa vecka. Alla jag pratade med gav mig namnet på någon annan jag kunde söka upp. När jag kom till den femte personen fick jag namnet på personen jag började fråga. Där fick jag nog och lyckades boka in ett möte med person nummer fem. Efter att tillsammans med Roland, en tysk som också pluggar Paysage, lagt pussel med alla scheman i timmar skrev jag idag in mig på mina kurser. Det blev till sist två större projekt, ett i urban miljö och ett på landsbygden, en liten kurs i landskapsarkeologi, en kurs i land-art med konststudenter på beaux-arts, en workshop i en grotta och tillsist en teckningskurs som jag redan börjat. HURRA! 
Min schema ser inte allt för späckat ut vilket jag hoppas gör att jag har mycket tid för livsnjuteri och besök. Jag har dessutom semester en vecka till och höstlov senare under terminen. 
 
En klassisk söndagsfrulle på marknaden precis där vi bor
 
Bordeaux
 
En utflykt med teckningskursen till St Emilion, en liten by omgiven av vingårdar.
 
Mademoiselles L (Lena) tar vinpaus i skissandet
 
en liten hund och hens låtsaskomis
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0